יום רביעי, 16 בדצמבר 2015

חשבון נפש

הבריאות הנפשית היא קטגוריה העוסקת בתחושה הפסיכולוגית של רווחה נפשית של האדם, ובקיומן או היעדרן של הפרעות נפשיות; באיכות המצב הנפשי, הרגשי או באיכות יכולת התפיסה.

המונח "בריאות נפש" אינו זהה למונח "רפואת נפש" (פסיכיאטריה), העוסק רק בהיבטים הקליניים של בעיות נפשיות, והוא עשוי להיות קשור לאיכות חיים. בפסיכולוגיה חיובית או בהוליזם, למשל, המונח משקף גם את יכולתו של הפרט ליהנות מחייו; ובאיזון הנדרש בין פעילויות שונות של הפרט להשגת חוסן נפשיארגון הבריאות העולמי קובע כי אין הגדרה מקובלת של בריאות הנפש, והדבר שונה מתרבות לתרבות; ולעתים גם בין יחידים וגישות שונות בפסיכולוגיה.

ההשפעה על הבריאות בין הנפש לגוף היא ישירה וכמעט מיידית.
מחלות למיניהן,חוסר תיאבון, וכל מיני בעיות פזיולוגיות.

שיטות טיפול והתמודדות 

הערכה פסיכולוגית - תהליך מקצועי הבודק את מצבו הרגשי והנפשי של אדם באמצעות כלים אבחוניים שונים, ומשמש להעלאת השערות לגבי אישיותו ותפקודו של האדם בתחומי חיים שונים להתווית דרך טיפול, התאמת מסגרת טיפולית, חינוכית או תעסוקתית.

טיפול פסיכולוגי דינמי קצר מועד - הכוונה לטיפול פסיכולוגי שנמשך תקופה קצרה יחסית, ולכן הוא בדרך כלל ממוקד בנושאים ספציפיים שמעיקים עליכם כדי ללבן את מה שמפריע, להגיע למודעות לגבי עצמכם ולפעול בהתאם. 


תורת הניאוהומנולוגיה - תאוריה הוליסטית המכילה מידע מקיף על מבנה המערכת האנושית, הכוחות המשפיעים עליה, אופן הפעולה שלה והאינטראקציה שלה עם העולם.
מטרת השיטה היא לאפשר לכל אדם להיות המטפל של עצמו , בעל ידע וכלים לבחור את מצבו הרגשי, יכולת להשפיע על הבריאות, והידע לממש וליצור את המציאות הרצויה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה